Jdi na obsah Jdi na menu
 


Komentář Rallyesprint Mobil Salon

17. 4. 2007

Druhý dubnový víkend se v Českých Budějovicích konala tradiční automobilová výstava Mobil Salon 2007. Stejně tak tradiční je již závod, pořádaný jako součást a doprovodný program výstavy, jedoucí se na obslužných komunikacích Výstaviště v Českých Budějovicích. Shodou okolností se za necelý měsíc na téměř stejných tratích  jela i "superspeciální" rychlostní zkouška při Rallye Český Krumlov.

Obrazek

Po dohodě s pořadatelem byl tento závod v letošním roce zařazen oficiálně také do TWRC. Vozy jezdců se tak v sobotu a v neděli prezentovali před početným diváctvem nejen na trati, ale zároveň byly v pátek součástí výstavní expozice vozidel Trabant a Wartburg  v samostatném pavilonu, kterou zaštiťoval Zemský svaz Všeobecného IFA klubu (AICE)a Trabantklub Plzeň. ObrazekNutno říci, že jak na trati tak jako vystavené exempláře se těšili velkému zájmu návštěvníků autosalonu.

Na sobotní odpoledne byly naplánované volné tréninkové jízdy. Každý jezdec měl k dispozici 3 měřené rozjíďky, které mohl nebo nemusel využít. Počasí přálo, sluníčko hřálo a tak se většina posádek rozhodla pro využití všech jízd a začalo se hned pěkně zostra. Hned v první jízděObrazek opustil trať lemovanou obrubníky Daniel Kabourek a následky nebyly příjemné. Zničená pneumatika s diskem a požkozená spojovací tyč řízení. Naštěstí posádka byla téměř domácí a tak se hned pustila do opravy, aby byl jejich Wartburg v kondici na další jízdy. Oprava se povedla a na startu dalších jízd už byli opět všechny jezdci TWRC. Ostatní přestáli nástrahy trati bez problémů a těšili se na nedělní měřené tréninkové jízdy a odpolední závod.

Obrazek

Nedělní ráno nabídlo všem opět krásné, téměř letní, počasí. Dopoledne byly na programu měřené jízdy a v pravé poledne se všichni soutěžící seřadili do kolony a provedli "spanilou jízdu" po výstavišti, která se každoročně setkává s velkým ohlasem návštěvníků. Po skončení spanilé jízdy výstavištěm se už všichni postavili na start ostrých rozjížděk.Obrazek

Každý jezdec absolvoval 3 měření jízdy, z nichž se nejhorší čas škrtal. Po dopoledních tréninkových jízdách už měli všichni trať zažitou a vyzkoušenou, ale i tak se jednotlivé časy neustále zlepšovaly. Celé odpoledne se obešlo bez vážnějších problémů, pouze Daniel Kabourek zopakoval svůj sobotní výlet mimo trať, tentokrát však vyvázl pouze se zničenou pneumatikou. O největší vzrušení celých závodů se postaral Břeťa Šindelář, který podcenil obtížnost jednoho z odbočení a svého Trabanta poslal letmo přes "boudu". Ze závodu tak musel odstoupil a na cestu domů povolat týmovou odtahovku. Ve třídě Wartburg ujížděl ostatním ve všech rozjížďkách Bohouš Řihout a zaslouženě zvítězil. Druhé místo vybojoval Stanislav Bláha následovaný Danem Kabourkem, se kterým se střídal na jednom autě.

Obrazek

Ve třídě Trabant A1 byl od první jízdy největším adeptem na vítězství Michal Kotek, který jel s vysokým nasazením a jedině vážná chyba nebo porucha ho mohla připravit o první místo. Nic takového se nakonec nestalo a Michal vystoupil na nejvyšší stupínek ve své třídě. O další místa na stupních vítězů se nemylosrdně prali Vladimír Beránek a Václav Buřič, kteří si vzájemně nedarovali ani metr tratě. Nakonec se ze druhého místa radoval Vladimír Beránek. Čtrvté místo obsadil Jiří Teska, který po výborných časech ze soboty na nejlepší 3 jezdce v neděli nestačil. Na dalších místech se umístil  Libor Jelínek, Jaromír Zajíc a Josef Novák junior.

Výsledky a další fotografie z tohoto závodu najdete v příslušných sekcích.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář